Dwujęzyczność – inwestycja w rozwój dziecka

Równoległe nauczanie języka angielskiego i ojczystego to nieoceniona inwestycja w rozwój dziecka, która wiąże się to z korzyściami intelektualnymi oraz psychicznymi.

Dwujęzyczność znacznie poprawia koncentrację oraz podzielność uwagi, jest doskonałym ćwiczeniem pamięci, wyrabia większą wrażliwość kulturową i społeczną oraz pozytywnie wpływa na rozwój zdolności analitycznych i empatycznych. Dwujęzyczne dzieci, które zaczęły swoją przygodę z angielskim na etapie żłobka, przedszkola oraz szkoły podstawowej osiągają lepsze wyniki w nauce, a jako dorośli posiadają większe zdolności adaptacji społecznej i kulturowej. Badania wykazują, że dwujęzyczność opóźnia skutki chorób Parkinsona i Alzheimera o 5 lat, a szereg korzyści jakie wynikają ze znajomości drugiego języka nie ulegają żadnej wątpliwości. Program dwujęzyczności wprowadzony w dzieciństwie jest najbardziej naturalną metodą przyswajania języka angielskiego na równi z językiem ojczystym. Metodyczne opracowanie programu polega na wprowadzeniu na etapie żłobka pojedynczych słów, co poprawia zdolność do nauki języka w późniejszych latach, na etapie przedszkolnym rozumienie słów i zwrotów, natomiast w szkole drugi język staje się narzędziem do poznawania świata. Dzięki nauczaniu języka angielskiego od urodzenia, poprzez jego codzienne i powszechne używanie nigdy nie staje się dla dziecka językiem obcym. W myśl tej zasady, wszystkie placówki edukacyjne Academy International zapewniają ciągłość edukacyjną oraz programową poprzez dwujęzyczny żłobek, przedszkole oraz szkołę podstawową. Edukacja dwujęzyczna przynosi wielowymiarowe efekty na każdym szczeblu edukacji oraz w dorosłym życiu.