Relacja

W Academy International Centrum Dwujęzycznym Przedszkolu i Żłobku zakończono realizację międzynarodowego projektu International Kindergarten.

academy

W Academy International Centrum – w ramach międzynarodowego projektu International Kindergarten – gościliśmy dwie studentki z Brazylii i Chin, które prowadziły zajęcia z przedszkolakami. Prezentowały kulturę swoich krajów i opowiadały o ich zwyczajach.

Poznajmy się!

In the first day Alison and Bianka introduced themselves.They showed children their countries on the map and she presented short presentations about their countries. Girls described traditions in their countries. Children were really curious about differences and similarities in Brazil, China and Poland. Children really liked the fact that they had an oportunity to learn how to greet in Chinese. They have learned how to say ‚hello’ , ‚good morning’ and ‚goodbye’.

relacja_centrum_IK_2

Śpiewamy…

Girls sang with children the most popular songs in their countries such as: ‚An heir of the dragon’ or ‚ Blue and white porcelain’ and we decided to sing for them our favourite song ‚Five little monkeys’. Children were fascinated about the fact that they can teach new aunties songs which we sing in our preschool. Singing songs with the elements of movement really helps children to learn new words and expressions. Through this process children don’t even realise that this is a form of learning and practice.

relacja_centrum_IK_3

Samba, to jest to!

Razem z ciocią Bianką dzieci uczyły się kroków samby – tańca brazylijskiego – i nie było to łatwe. Samba wywodzi się z tańca „w kółko” afrykańskich ludów Bantu. Tańczona jest solowo przez kobiety lub w parach przez kobietę i mężczyznę. Obecnie taniec ten kojarzony jest głównie z karnawałem i stanowi wizytówkę Brazylii. Jest również jednym z tańców towarzyskich wchodzących w skład pięciu tańców latynoamerykańskich obok rumby, cza-czy, paso doble, jive’a.

relacja_centrum_IK_4

Gry i zabawy

Children had a chance to know Brazilian and Chinese games such as “123, freeze’ , traditional games like ‚Jacka’ or ‚Games of chicken” or other competition games . Children were really involved in all games and they were happy about the fact that they can use aunties’ ideas. Children are excited about taking parts in different competitions and games because they treat games as fun. This kind of method is very successful and brings very good results in learning.

relacja_centrum_IK_5

Trudna sztuka kaligrafii

Podczas zajęć Alison opowiadała o chińskich ciekawostkach językowych, poznaliśmy historię mówienia i pisania w Chinach. Zaprezentowała również jak powstają chińskie znaki. Kaligrafia jest bardzo trudna… ale i ciekawa. W Chinach kaligrafia nie była wyłącznie sztuką dekoracyjnego pisania, ale miała status samodzielnej sztuki i razem z poezją, malarstwem tworzyła „trzy doskonałości”, które winien znać każdy wykształcony człowiek. Dzieci bawiły się doskonale poznając zwroty i znaki w tym egzotycznym języku.

relacja_centrum_IK_6

Zwierzęta w Chinach

Typowe zwierzęta w Chinach? Jak się okazuje, to nie tylko pandy… Dzieci poznawały charakterystyczne dla Chin zwierzęta. Prócz wielkiej pandy w Chinach można spotkać: żurawie z czerwoną czapką, małpy, tygrysy, delfiny i wiele innych zwierząt. Podczas prezentacji multimedialnej, przygotowanej przez Alison, dzieci świetnie się bawiły i doskonale wszystko zapamiętały. Pokazała również jak używać chińskiego pędzla do pisania trudnych znaków. Przedszkolaki starały się napisać, po chińsku, słowo „panda”.

To był wspaniały czas! Dzięki spotkaniu z Bianką i Alison dzieci dowiedziały się wiele na temat geografii, kultury i języków Brazylii oraz Chin. Poznały tradycyjny brazylijski taniec, gatunki zwierząt

żyjące w Chinach oraz specjały lokalnych kuchni. To niezwykłe spotkanie dało dzieciom możliwość rozwijania umiejętności językowych i zniwelowania barier międzykulturowych. Czas spędzony z naszymi gośćmi minął szybko, ale pozostawił niezatarty ślad w pamięci dzieci.