Twórcza edukacja

W grupach żłobkowych realizujemy autorski program „Uśmiechnięty maluch", którego głównym założeniem jest edukacja i wychowanie przez twórczą, dostosowaną do możliwości i zainteresowań najmłodszych zabawę.

academy

W naszych placówkach żłobkowych kładziemy duży nacisk na edukację, a że na naukę nigdy nie jest za wcześnie – pięćdziesiąt procent zdolności do uczenia rozwija się bowiem w pierwszych trzech latach – staramy się przekazać maluchom, jak najwięcej cennych treści edukacyjnych.

Nauka odbywa się poprzez zabawę, żarty, wierszyki… W pierwszych latach życia, edukacja najmłodszych odbywa się poprzez obserwację otaczającego ich świata, który pełen jest kształtów, kolorów i odgłosów… Wiemy, że w dzieciach, także tych najmłodszych drzemie ogromny potencjał. Dlatego już w grupach żłobkowych wprowadzamy zajęcia z języka angielskiego, aby osłuchały się z rytmem i melodią tego języka, nauczyły się prostych słów, co znacznie poprawi ich zdolność do jego nauki w późniejszych latach.

Odkrywamy muzyczny świat przed niemowlętami i małymi dziećmi, zanurzamy je w „kąpielach słownych”, które kształtują poprawny rozwój mowy.  Wyzwalamy twórcze zachowania u dzieci, dające poczucie bezpieczeństwa i komfortu wspólnej aktywności w grupie, rozwijamy logiczne myślenie poprzez zagadki i zabawy słowne. Bawimy się, uczymy i zaspokające naturalną ciekawość świata!

Uważnie obserwujemy dzieci, które z zainteresowaniem chłoną wszystko, co je otacza i staramy się im to otoczenie przybliżyć. Zajęcia edukacyjne to ważny punkt codziennego planu dnia, na który najmłodsi z niecierpliwością czekają.

tworcza_edukacja_2
„Uśmiechnięty maluch” opiera się na takich metodach i programach jak:

  • Codzienne zajęcia z języka angielskiego wg. Autorskiego programu Great English = Great Fun – prowadzone metodą Immersji językowej potocznie nazywanej zanurzeniem (nauczyciel anglojęzyczny przez cały czas komunikuje się z dziećmi wyłącznie w języku angielskim. Dwujęzyczną edukację polsko-angielską realizujemy już na etapie żłobka – od grupy dzieci rocznych. Pozwala to maluchom w naturalny sposób poznawać nowy język, likwidując bariery jakie powstają przy tradycyjnym nauczaniu.
  •  Umuzykalnianie niemowląt i małych dzieci wg. metody E.E. Gordona – jako środek wprowadzania dzieci w muzyczny świat.
  • „Kąpiel słowna” wg. metody Profesor Kielar – Turskiej – jako metodę poprawnego kształtowania rozwoju mowy niemowląt i małych dzieci (codziennie, ujednolicenie działania przedszkole – dom).
  • Ruch Rozwijający czyli ćwiczenia wg. Weroniki Sherborne – jako metodę prowadzącą do poznania własnego ciała, pomagającą zdobyć pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa w otoczeniu, ułatwiającą nawiązanie kontaktu, oraz rozwijającą ruch twórczy dzieci (dwa razy w tygodniu).
  • Zabawy fundamentalne – jako metodę holistycznego podejścia do kształtowania inteligencji wielorakich najmłodszych (codziennie).
  • Pedagogikę zabawy – jako metodę wyzwalania twórczych zachowań u dzieci, dającą poczucie bezpieczeństwa i komfortu wspólnej aktywności w grupie (codziennie).
  • Zagadki słowno – rysunkowe – jako środek do rozwoju logicznego myślenia i zwiększania zasobu słownictwa dzieci (codziennie).
  • Zabawy paluszkowe, dziecięce masażyki – jako środek zabawy doskonalący umiejętności językowe dzieci (codziennie).